همه چیز درباره چاپ بک لایت

چاپ بک لایت به عنوان یکی از جدیدترین روش های چاپ شناخته می شود که می توان از آن در هر فضایی,چه بیرون و چه داخلی استفاده کرد.عملکرد کلی این روش بدین شکل است که نور را از پشت به یک طرح می تابانند و باعث جذاب تر شدن ظاهر کار می شوند و به همین خاطر بیشت برای کارهای تبلیغاتی به کار می رود.در نظر داشته باشید که بک لایت در هر مقدار نوری کاربرد دارد و اینطور نیست که در طول روز دیگر کسی متوجه متون یا طرح آن نشود (چرا که نور زیادی از پشت به آن زده می شود).

چاپ بک لایت

خب قبل از هر چیزی این مورد را به شما بگوییم که خدمات چاپ در مرکز پرینت اردیبهشت با بهترین مواد اولیه و تجهیزات در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شوند و شما دوستان می توانید به شکل آنلاین همراه با مشاوره رایگان سفارش خود را ثبت کنید.

شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که اصلا چاپ بک لایت چیست و در چه مکان هایی کاربرد دارد؟ اگر به تابلو مغازه ها یا فضای داخلی شرکت های مختلف دقت کرده باشید متوجه یک سری طرح های چاپ شده می شوید که چند ال ای دی یا لامپ در پشت آنها وجود دارد و ظاهر بسیار جذابی به محیط می دهد.البته خود چاپ بک لایت انواع مختلفی دارند که عبارتند از :

پی وی سی خشک و شکننده : این نوع از چاپ را باید مراقب باشید که به هیچ عنوان دچار تاخوردگی نشوند که تا آخر رد رویش باقی خواهد ماند.اغلب از این مورد برای صفحات ثابت و پلگسی استفاده می شود و از کیفیت بالایی هم برخوردار است.البته نکته دارای اهمیت این است که جنس این محصول به شکلی بوده که به هیچ عنوان در برابر آب مقامت ندارد و می بایست حتما با یک لایه لمینت سفارش دهید (برای محیط بیرون).

پارچه ای : در حال حاظر با کیفیت ترین نوع بک لایت است که از مواد اولیه با کیفیتی تشکیل شده است و با کمک دستگاهی با نام فلت بد و اشعه یو وی روی آن طراحی می شود.نکته مثبت در رابطه با این محصول این است که کیفیت ساخت بالایی دارد و از طرفی دیگر در برابر آب کاملا ضد آب بوده و می توانید با خیالی راحت استفاده کنید.

پی وی سی نرم : در آخر هم می رسیم به پی وی سی نرم که نسبت به مورد اول از کیفیت بهتری برخوردار است و برای هر محیطی می توان به کار برد.تولیدش هم با کمک یو وی و اکوسالونت بوده و می بایست آن را روی تابلو بکشید تا نمایان شود.

چاپ بک لایت

موارد استفاده چاپ بک لایت

بسیاری از دوستان این سوال را از ما می پرسند که اصلا این نوع چاپ در چه مواردی کاربرد دارد و آیا می توانیم برای هر کاری استفاده کنیم یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که اغلب برای محیط های تبلیغاتی مانند مترو و فضاهای عمومی به همراه دکوراسیون شرکت ها استفاده می شود.اما باز شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خودتان سفارش دهید! از جمله مهمترین کارهایی که می توان با بک لایت کرد عبارتند از :

  • استفاده در تابولهای ایستگاه های اتوبوس و مترو (تبلیغاتی و اطلاعاتی).
  • استفاده در استندهای جلو همایش ها و مغازه ها.
  • استفاده برای تابلوهای گردان سطح شهر.
  • استفاده در تابلوهای مغازه ها.

البته این نوع از چاپ یک سری مزایای مخصوص به خودش را دارد که باعث شده بسیاری از افراد به استفاده از آن روی بیاورند.یک سری از مزیت ها عبارتند از :

  • هزینه به نسبت پایینی دارد.
  • امکان استفاده در اندازه های مختلف (طرح های سه بعدی).
  • دوام و مقاومت بسیار بالا در برابر باران و ضربه.
  • وزن بسیار اندک و قابل حمل بودن.
  • ظاهر بسیار جذاب و حرفه ای.
  • نگهداری از این نوع بک لایت هزینه اندکی دارد و تنها نباید بگذارید که خاک رویش بنشیند.
Rate this postامتیاز دهید