طراحی لوگو

طراحی لوگو

 

 اگر به گونه ای طراحی شود که مخاطبان در هنگام مشاهده بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و در خاطر شان ثبت گردد، بعد از مدتی بخاطر تثبیت لوگو در ذهن فرد ایجاد شده اگر وارد فروشگاه  شود و از میان انتخاب های که دارد لوگو یا لوگو تایپ شما را بر روی کالای مورد نیازش ببیند، بی شک محصول شما را انتخاب خواهد کرد.

 چنانچه تجارت شما به گونه ای است که با کشور های متفاوتی در ارتباط هستید، طراحی لوگو بهتر است با بینش عمیق تری صورت گیرد که این امر لازمه ی تیمی حرفه ای و مجرب می باشد که بتواند با دید وسیع تری شرکای کاری و مشتریان خارج از کشور شما را نیز در برگیرد و به گونه ای طراحی لوگو شما را انجام دهد که افراد خارج از کشور هم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

این شرکت باور دارد طراحی آرم یا لوگو، هویت بصری سازمان شماست و باید شایستگی لازم را برای معرفی برند شما داشته باشد. یکی از ایده های خلاقانه ای که می توان در طراحی لوگو بکار برد این است که بروشور تبلیغاتی سه لت یا طراحی کاتالوگ شما را به گونه ای خط تا زد که در هنگام بسته شدن، نمای لوگو شما ظاهر شود که یکی از جذاب ترین روش برای ماندگار کردن لوگو شما در ذهن افراد تبلیغات خوبی برای تجارت شما می باشد.

 امروزه تبدیل به صنعتی شده که میلیونها نفر در جهان به آن مشغولند، اگر طراحی طبق آن انجام شود، حتی ممکن است منجر به موفقیت آن کسب و کار شود، به عنوان مثال به مطلبی در مورد نماد اپل اشاره می کنم،  لوگو اصلی اپل توسط استیو Steve jobs و Ronald Gerald Wayne وین انجام شده بود.

 طرح اولیه ایزاک نیوتن را نشان میداد درحالی که زیر یک درخت سیب نشسته ‌است . استیو جابز و رون وین با طرح این طراحی می خواستند به مهمترین مسئله که در کمپانی خود به ان اهمیت می داند و انجام آن را جزء لاینفک کار خود می دانستند، یعنی تفکر ، اشاره کنند.

 هرچند این طرح خیلی زود، با طرح مشهور سیب رنگین کمان که یک گاز از کنار آن گرفته شده تعویض شد. این یکی از طرح هایی بود که راب یانوف به جابز پیشنهاد داده بود. به مرور، نماد اپل تک رنگ شد، بدون اینکه رنگ خاصی برای آن به کار رود، متخصصان طراح بر این عقیده هستند که اگر طرح لوگو اپل به سیب گاز زده تغییر داده نمیشد، شاید کمپانی اپل به این میزان از شهرت و موفقیت نمیرسید.

طراحی آرم و نشان

 یکی از اساسی ترین رکن های معرفی سازمان شما می باشد. اگر لوگو  شما تکراری باشد و یا از لوگو های آماده استفاده کنید، در آینده دچار مشکل خواهید شد. حساس بودن این مطلب همراهی تیم متخصص که هم با قوانین آشنا هستند و هم سرشار از خلاقیت می باشند را ضروری می سازد.

 طراحی آرم نشان علاوه بر ایده و طرح هایی  که در ذهن دارید می بایست به شکلی فرم بگیرد که قابل استفاده و متناسب با چاپ بر روی سر برگ، ست اداری، مهر و یا حتی بیل برد باشد. از جمله عواملی که می بایست قید گردد این است که  باید از ارزش ها و چارچوب های کشور اسلامی حمایت کند و نباید به گونه ای طراحی شود که این چارچوب ها را زیر پا گذارد. شرکت تبلیغاتی طرح گندم  با تیمی خلاق و مجرب 

شما را به گونه ای فرم می دهد که بدون هیچ مشکلی بتوانید آن را ثبت کنید. از سوی دیگر طراحی شما، می بایست متناسب با خدمات و یا محصول تولید شده ی صنف کاری شما باشد. حتی شما می توانید در کنار آرم و لوگو خود نام برند تجاری خود را بگذارید که این نیز کمکی برای معرفی و تبلیغ نام سازمانی یا شرکتی شما می باشد.

 

 

نمونه طراحی لوگو

 

 

3.3/5 - (3 امتیاز)